Low-carb italiensk mat

Medan många människor älskar italiensk mat, de som försöker att hålla sig till en låg Carb diet drar ofta bort från den. inte konstigt, med många måltider centre på stora mängder av pasta och bröd. Men om du letar efter low-carb italienska livsmedel så finns det en del att hittas. Många italiensk mat center på färska grönsaker, olivolja och örter och är lika läcker som pasta och pizza. Här är en titt på några av de italienska livsmedel du kan prova när du hålla fast vid din specialdiet.

Förrätter och aptitretare

Om du letar efter low-carb italiensk mat, en av de första platserna leta efter den i antipasto kursen. Antipasto, italienska för “före måltiden” innehåller många förrätter och aptitretare, men många av dessa livsmedel skulle kunna fungera som en måltid på egen hand. Ett exempel är en bricka av italienska kallskuret och ostar. Många marinerad och inlagda grönsaker är också låg i kolhydrater. Fyllda tomater och paprika, deviled ägg och sallader alla fungerar bra för denna typ av kost. Bara undvika antipasto objekt som involverar bröd eller pasta. Du kan också behöva uppmärksamma dips och salladsdressing för att se till att de inte är hög i kolhydrater också. En enkel dressing gjord av balsamvinäger och olivolja är low-carb och läckra.

Sallader

Italienska sallader är en annan stor low-carb italiensk mat. Du måste vara försiktig för att undvika sallader som använder pasta och bröd, men med några noggrann planering kan du hitta många läckra alternativ. Du kan äta italiensk sallad som en måltid med sin egen eller som en sida maträtt. Överväg fänkål och orange sallad från Sicilien för en unik smak.

Grillad paprika och oliver gör också stora tillägg, liksom många av de italienska ostar. Även vanliga grönsaker kan bli spektakulära rätter i kombination med italienska örter och kryddor. Du kan enkelt göra din egen low-carb måltid genom att tjäna en stor mängd grönsaker med några bakade eller grillad fisk.

Soppa och Stew

Italienska soppor och grytor är ofta hjärtligt nog att äta som en måltid på egen hand, eller serveras tillsammans med en fräsch sallad. För low-carb italiensk mat, leta efter soppor som är fulla av färska grönsaker och undvika de som är lastade med pasta. Broccoli soppa är ett bra alternativ, som är tomat och basilika soppa. För protein kan du ofta soppor som innehåller fisk och annat kött, några ovanliga som kanin. Bönor, kikärter och linser kan också vara bra proteinkällor, men om du är på en mycket låg-carb diet som du kommer att vilja undvika dessa också.

Frittatas

Om du letar efter ett substitut för bröd och / eller ett sätt att använda upp gårdagens grönsaker, frittatas är rätt väg att gå. Frittatas är en italiensk version av omelett, och ofta skuren i klyftor för servering. De kan smaksättas med valfritt antal ingredienser, inklusive grönsaker, örter och salami eller kyckling.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *